מדריך לרשימת תפוצה עם בוט בוואטסאפ

יתרונות לרשימת תפוצה באמצעות בוט לוואטסאפ
יתרונות לרשימת תפוצה באמצעות בוט לוואטסאפ

יתרונות לרשימת תפוצה באמצעות בוט לוואטסאפ

כבעלי עסקים רצוי לשמור על קשר בסיסי עם הלקוחות. הקשר הזה מזכיר להם שאנחנו קיימים, ודרכו אנו יוצרים הזדמנויות חדשות.

החגים בפתח וזאת הזדמנות מעולה ליצירת קשר עם הלקוחות, העוקבים שלנו ברשתות החברתיות וכל האנשים ששמורים אצלנו בנייד ולאחל להם ברכת שנה טובה ובריאות איתנה מהלב (במיוחד השנה זה הכרחי מתמיד) וכמובן לחשוף אותם לעסק שלכם דרך בוט בוואטסאפ  ניתן להוסיף גם קישור לאפיק דיגיטלי.

היום נסביר למה זה כל כך חשוב לעבוד עם רשימות תפוצה, מה היתרונות בעבודה עם רשימות תפוצה ואיך לעשות את זה בצורה נכונה.

מה זה רשימת תפוצה?

רשימת תפוצה היא רשימה של אנשים ובמקרה שלנו לקוחות, אליהם אנחנו שולחים הודעה שמגיעה לכולם "במכה אחת".

יצא לכם פעם לקבל הודעת חג שמח מקוסמטיקאית או עורך דין שהשתמשתם בשירותים שלו? הודעה מרשת ביגוד על מבצע סוף עונה? אז זו בעצם הודעה שיצאה ברשימת תפוצה לכמות גדולה של אנשים. לרוב הודעות תפוצה יוצאות בSMS  או במייל.

יתרונות לרשימת תפוצה באמצעות בוט לוואטסאפ זה שהלקוח מיד רואה את זה

(בימינו רובנו לא באמת מתייחסים לדוא"ל או להודעות SMS)

למה כל כך חשוב לשמור על קשר עם הלקוחות שלנו?

קשר עם לקוחות קיימים בעזרת רשימות תפוצה הוא כלי שיווקי חשוב מאוד ממספר סיבות:

1. תזכירו ללקוחות שלכם שאתם קיימים לא תאמינו, אבל לא כל הלקוחות שלנו עוקבים אחרי פעילות שלנו ברשתות החברתיות, ויש לקוחות ששכחו בכלל שאנחנו קיימים. זה טבעי, ובדיוק בגלל זה צריך להזכיר להם שאנחנו כאן.

2.  רשימות התפוצה מייצרות עסקאות! – הודעות תפוצה שמנוהלות בצורה חכמה יכולות "לפגוע" בלקוח בדיוק ברגע שיש לו צורך בשירות שלנו. הן צריכות להיות מתוזמנות היטב לפי תוכן ההודעה, קהל היעד והתקופה.

דמיינו לעצמכם הנדימן או שיפוצניק שמעבירים ללקוחותיהם הודעה בוואטסאפ באמצעות רשימת תפוצה בדיוק בתקופת חגים ובמיוחד לפני פסח.

מה הסיכוי שאחד מהלקוחות שלהם בדיוק צריך לצבוע את הבית ולא מוצא את הזמן, או להתקין מדפים / ריהוט חדש לפני החג? התשובה – הסיכוי גבוה מאוד. ככה מייצרים עסקאות בצורה חכמה.

 דרך מעולה לקידום דירה שבדיוק ירד המחיר שלה –

 אם יש לכם דירה שבדיוק הבעלים החליט להוריד מחיר, מה טוב יותר משליחת הודעה ישירות לרשימת תפוצה בוואטסאפ של הלקוחות שהתעניינו בדירה בעבר באיזור הזה.

הנה סיפור קצר ומעניין שיבהיר כמה אפקטיבית יכולה להיות רשימת תפוצה עם בוט בוואטסאפ בשימוש נכון –

עידן קורנפלד מתווך אילת שסגר עסקה אונליין בלי לפגוש את הקונה או המוכר

עידן : התחלתי לעבוד עם התוכנה בדיוק לפני כמה ימים והתחלתי לשלוח הודעות לאנשי קשר שלי שהתענינו בעבר למכור נכס.

אחד מאנשי קשר הציע לי לנסות למכור את הנכס שלו במחיר יחסית גבוהה (דירה במלכת שבא, עסקת מזומן) שלחתי לו חתימה טובה וקיבלתי בלעדיות.

לאחר מכן שלחתי הודעת וואטסאפ  דרך הבוט לכל המתעניינים להשקעה במלכת שבא.

וקיבלתי מעל ל10 קונים פוטנציאלים!! שלחתי להם סיור וירטואלי ישן שהיה לי מהעבר.

מפה לשם אחרי 24 שעות קבעתי להם פגישה לחתימות וסגרנו את העסקה.

לקחתי 2 צדדים + 10K עמלה תוספת מהקונה

גילינו 2 נקודות תורפה מרכזיות:

     • לא תמיד אנשים יש להם את הזמן לפרסם את הדירה שלהם ומחכים להזדמנות שיבוא מישהו ויעשה עבורם את העבודה (הרבה פעמים גם דוחים את זה לאחר כך – והאחר כך הזה לא מגיע)

     • לא תמיד הלקוחות הפונטציאליים עוקבים אחריך ברשתות החברתיות.

4.  יצירת קשר אישי חיובי בינינו לבין הלקוחות שלנו הודעות תפוצה לא חייבות להיות "מכירתיות". לקבל חג שמח עם ברכה מיוחדת מהקוסמטיקאית שלנו או מרואה החשבון זה כל מה שאנחנו צריכים כדי לחייך. כיף שיש מי שחושב עלינו, גם אם זו הודעה כללית שלא יועדה ספציפית אלינו.

5.  והכי חשוב – כל הלידים האלו זה בחינם  – !הרי בסופו של דבר רובכם עובדים עם מערכות שונות כמו "במבי" וכו' לרובכם יש לקוחות שפנו אליכם לדירות מסויימות ושמרתם אותם בנייד.

מה שנדרש לצורך רשימת תפוצה בוואטסאפ זה תהליך של דקה, להעלות קובץ אקסל עם המספרים או לחבר את הוואטסאפ למחשב.

ולאחר מכן לסמן את אנשי הקשר שאנחנו רוצים לשלוח להם הודעה.

ברגע שסיימנו את זה לא נשאר מה לעשות למעט לנסח הודעה ולהעביר אותה לכל הרשימה ומכאן הבוט נכנס לפעולה.

דוגמה לייבוא לידים מהוואטסאפ:

דוגמה לייבוא לידים מקובץ אקסל:

טיפ חשוב – צרפו קישור לכרטיס הביקור שלכם! – מצפים מהלקוחות שלכם להעביר את ההודעה לחברים? למשפחה? לקולגות? אז מה זה עוזר אם אין לאנשים האלה דרך נוחה לבחון אתכם ולהבין האם השירות שלכם רלוונטי עבורם?
תנו להם את היכולת להבין מה אתם בדיוק עושים, איזה שירותים אתם נותנים, איפה אתם יושבים, לקרוא עליכם המלצות וכך הלאה. אם אין קישור נוח למידע נוסף האפקטיביות של הודעת התפוצה צונחת.

אז למה לא לעשות רשימת תפוצה בוואטסאפ?

יש כל מיני חסרונות לרשימות תפוצה בוואטסאפ:
1. כמות מוגבלת ברשימה 256 נמענים
2. יקבלו את ההודעה רק אנשים ששמרו אתכם באנשי הקשר
3. אי אפשר לשלוח טקסט מותאם אישית , משתנה מנמען לנמען

מה דיוור בוואטסאפ של "WEBOT" יכול לעשות?

 
1.אין הגבלה על כמות הנמענים ברשימה
2. כל מי שיש לו חשבון וואטסאפ יקבל את ההודעה, גם אם לא שמור בטלפון של השולח ולהפך
3. שליחת טקסט מותאם אישית ברמת נמען – כל אחד יקבל עם השם שלו ומידע משתנה נוסף לבחירתכם ולפי הנתונים שלכם
4. אפשר לכתוב הודעה פעם אחת ולהזין שדות משתנים כך שכל אחד יקבל תוכן מותאם עבורו, זה יוצר אמון אצל הנמען ותחושה שמישהו רשם את ההודעה באופן אישי ולכן מניע יותר לפעולה ותורם להצלחת הקמפיין.
6. הנתונים של הנמענים מגיעים מגוגל שיטס, גם הטלפונים וגם השדות המשתנים.
הנתונים נטענים לתוכנה ברגע לחיצה על לחצן השליחה ואין צורך לבצע שום פעולה אם התווספו נמענים חדשים לרשימה.

7. ניתן לחלק את הרשימות תפוצה לפי קטגוריות ולסגנן הודעה לפי כל פלח שוק, ואחוזי ההמרה עולים פלאים.

דוגמה ללקוחות שלנו "אולמי לבן" בהודעה אישית ללקוחות שלהם עם המועד המיוחד עבורם – אבל דרך הודעת תפוצה עם בוט בוואטסאפ

אז  איך זה עובד:

ראשית צריך להתחבר לתוכנת WEBOT במחשב ולהפעיל גם את הוואטסאפ במחשב

במידה ואתם בוחרים לייבא לידים מהוואטאספ התהליך הוא כזה:

  1. מצד ימין לוחצים על ייבוא לידים מWHATSAPP
  • מוודאים שהוואטסאפ נמצא על מצב ON
  • לוחצים על טעינת אנשי קשר
  • יופיע לכם כל אנשי הקשר הקיימים לכם במכשיר, תוכלו לסמן את כולם או לבחור אנשי קשר ספציפיים.
  • לחילופין, תוכלו לבחור לפי סוג סינון, לדוגמה: קונה ולסמן את כולם או אנשי קשר ספציפיים (ראה הסבר בסע' 10)
  • אחרי שבחרתם את האנשים אליהם תרצו לשלוח את ההודעה, לוחצים על "ייבוא לעמוד הלידים שלי"
  • תקפוץ לכם הודעה עם כמות אנשי הקשר שבחרתם – עליכם לאשר את זה
  • לאחר שהמערכת סיימה לייבא את אנשי הקשר שבחרתם, תחת העמודה "ליד שמור בwebot" יופיע לכם כן או לא (במידה ויופיע "כן" סימן שזה אדם שכבר קיבל ממכם בעבר הודעת דיוור)
  • לאחר מכן לוחצים בצד ימין על "דיוור בWhatsApp", שם יופיעו הנמענים אותם סימנתם קודם ועכשיו ניגשים להכנת ההודעה. רושמים את ההודעה שרוצים שתישלח, ניתן להוסיף פרמטר כמו "שם פרטי" כך שההודעה תיראה אישית.

האופציה הנוספת לייבוא לידים היא באמצעות "ייבוא לידים מקובץ"

ברגע שתלחצו מצד ימין על "ייבוא לידים מקובץ" תגיעו לחלון הבא שם תוכלו להוריד את ה"קובץ לדוגמה" ולהתחיל לשים שם את האנשים אליהם תרצו שהבוט ישלח הודעת וואטסאפ.

שימו לב: בקובץ לדוגמה יש עמודות מוכנות תוכלו לשנות ו/או להוסיף בהתאם אליכם.

רצוי להוסיף עמודת ערך ושם לרשום האם מדובר ב- קונה/מוכר וכו' – עמודה זו תוכל לעזור לכם לבצע סינון בעתיד.

כך נראה הקובץ לדוגמה שאיתו נדרש לעבוד

  1. לאחר שסיימתם ושמרתם את הנתונים ב"קובץ לדוגמה" מעלים את הקובץ למערכת

לוחצים על "גרור קובץ או לחץ כאן" ואז יפתח לכם חלונית שם תצטרכו לסמן את הקובץ.

  1. לאחר העלאת הקובץ, בצד ימין לוחצים על "דיוור בWhatsApp", שם יופיעו הנמענים מהקובץ שהעליתם. עכשיו ניגשים להכנת ההודעה – כל שנשאר לעשות הוא לרשום את ההודעה, ניתן להוסיף פרמטר כך שההודעה תיראה אישית

.

  1. לאחר שכתבתם את ההודעה והכל מוכן, לוחצים על המשך

ואז תגיעו לשלב האחרון – שליחת ההודעה.

במסך זה יהיה עליכם להמתין עד שכל הנמענים יקבלו את ההודעה (ישנו סרגל בתחתית הדף שמראה את התקדמות שליחת ההודעות)

אהבת את התוכן שלנו? שתפו אותו:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
דילוג לתוכן